Alla inlägg under september 2012

Av backsidefarms - 14 september 2012 20:35

Så känns det just nu... håller på jämt och ändå räcker inte tiden till. När jag kom hem i dag orkade jag inte ur bilen, det gick bara "runt"  sen somnade jag i den och sov tills min familj kom hem och väckte mig.

Å då var det dags att börja bära in ved, i dag fick jag hjälp av dotera att lasta av lasset som jag fått hem, det var guld värt   

Har kommit fram till att nu är det dags att prioritera om, allt går inte ändra på en gång men planen är att dra ner på mina åtaganden. Har inte hunnit träna eller jaga med mina hundar så mycket som jag vill och då är det illa... Lite har det blivit och det har varit roligt att se vad de yngre förmågorna går för. Är väldigt nöjd med Dinky som både spårar bra och apporterar fågel, det lovar gott för framtiden   Ebba och jag har varit med på några jakter, särskilt roligt är det att vara med de som följt Ebba i flera år och få höra kommentarer som att "den hunden slutar aldrig att förvåna en" när hon lyckas med riktigt svåra uppgifter, då är husse STOLT!


Ser fram emot slutet av 2013 då vi planerar en mycket spännande valpkull, kommer att para Ellie med en hane som har en intressant stamtavla. Vi tror att kombinationen kommer ge kanonfina och trevliga valpar! Vi är så nöjda med Ellie, hon är den absolut finaste hund vi har haft! Ska åka på lite utställningar med henne framöver. Vi spårar lite och cyklar mycket för det älskar Ellie    Jag tror hon skulle kunna springa brevid cykeln i flera mil för hon blir inte det minsta trött efter en rejäl runda... och lika glad varenda gång man hämtar cykeln.


Nu ska vi äta kycklingsoppa, sen god natt och upp med tuppen i morgon för att åka på styrelsemöte.


God Kväll

//Allan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards